ODBUDOWA, PRZEBUDOWA, SERWIS

LAND ROVER DEFENDER

Defender - przebudowy i remonty

Land Rover Defender 110, kamper

 

 

Głównym założeniem było stworzenie samochodu z maksymalnie funkcjonalną zabudową, która pomieści bardzo wygodne łóżko (dobry sen to podstawa), zestaw kuchenny pozwalający na przygotowanie posiłku wewnątrz samochodu, miejsce do siedzenia czy spożywania posiłku oraz możliwość spakowania się na dowolny wyjazd.

 

Miało być przestronnie, wygodnie i praktycznie, bez zbędnych gadżetów. Stworzyliśmy od zera zabudowę, która może być wykorzystana na podwoziu 110, 130 ale także 90! Stworzyliśmy bardzo przyjemne wnętrze.Ilość szafek i schowków jest wystarczająca nawet dla najbardziej wymagających osób. Dodatkowo można skorzystać z małego

bagażnika dachowego nad kabiną (pomieści skrzynię) oraz zewnętrznego

schowka na brudne rzeczy lub wyposażenie off-roadowe.

Zabudowa posiada podnoszony dach, który zdecydowanie zwiększa kubaturę tego mobilnego kempingu i pozwala działać wewnątrz na stojąco.

Za wygodę i komfort we wnętrzu odpowiada system otwieranych wywietrzników, okien materiałowych oraz okno Dometic dysponujące moskitierą czy roletą. W tym przypadku celowo użyliśmy czarnego materiału jako wykończenia podnoszonego namiotu. Z jednej strony mamy ogromne okno foliowe, które daje widok i światło, a z drugiej strony możemy zamykając wszystkie te możliwości, spowodować że we wnętrzu będzie ciemno, co pozwala na długi i spokojny sen, nawet kiedy na zewnątrz jest bardzo jasno.

Jako materace wykorzystaliśmy koncepcję dzielonego Futonu, który daje niesamowity wręcz komfort, a zdejmowane pokrowce pozwalają na ich wypranie. 

Do dyspozycji mamy dwupalnikową kuchnię gazową Dometic oraz zlewozmywak. Za ciepłą wodę odpowiada gazowy piecyk Truma, który może nagrzać potrzebną do kąpieli wodę np. w czasie jazdy lub na postoju, potrzebując na to zaledwie 15 minut.

Temperaturowy komfort wewnątrz zimą zapewnia suche Webasto, latem multifunkcyjna wentylacja, która wtłacza lub wyciąga powietrze z kabiny, a kluczem jest izolacja termiczna całej zabudowy.

Istotna dla tego auta miała być wygoda ale także bardzo dobre i pewne jego prowadzenie. Dlatego wyposażyliśmy tego kampera w amortyzatory Terrafirma Mega Sport.

Dzięki maksymalnie obniżonemu środkowi ciężkości (specjalny zbiornik na wodę oraz rama pośrednia, która nie podnosi zabudowy) oraz tak dobranemu zawieszeniu, samochód prowadzi się pewnie, bez uczucia zbytniego wychylania na zakrętach, które towarzyszy przeładowanym lub źle przygotowanym samochodom wyprawowym.

Desert kamper został wyposażony w klimatyzację, szyby elektryczne, możliwość zamknięcia kabiny kierowcy i pasażera i oddzielenia jej od części mieszkalnej.

Zaprojektowane wcześniej wzmocnienia w ścianach pozwalają na montaż bagażnika na rowery lub wieszaków do suszenia pianek po serfowaniu. Do dyspozycji mamy roletę boczną, która chroni przed słońcem lub deszczem.

Gotowy do jazdy samochód waży 2 360 kg co daje rewelacyjny wynik jak na tak obszerną i wyposażoną zabudowę.

Bardzo ważnym było dla nas nawiązanie do częściowo nitowanej konstrukcji Defendera, stąd ręcznie wykonane okucia aluminiowe i narożniki zabudowy.

Całość jest spójna wizualnie, a zastosowany kąt pochylenia bocznych ścian powoduje, że to po prostu piękna mieszanka - surowego Defendera i wygodniej, nowoczesnej zabudowy.

To przykładowa aranżacja i możliwości jakie daje zabudowa NoQuestions.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobnym pojazdem ale masz swoją wizję na projekt wnętrza lub potrzebujesz dedykowanego rozwiązania na zewnątrz, skontaktuj się z nami.

Istnieje możliwość zabudowania podwozia 90, 110, 130 (pojedyncza i podwójna kabina).